2015. júl 09.

Rántott cukkini...(Gondolatok)

írta: Briliáns
Rántott cukkini...(Gondolatok)

1shot_20150708_154411.jpg   

     Mindig csodáltam azokat a nőket, anyukákat, akik képesek órákat pepecselni egy-egy étel, édesség, torta elkészítésével. Nem tudom, ti hogy vagyok vele, de én szeretem, ha valami viszonylag gyorsan és egyszerűen elkészül. De szerintem, nem vagyok vele egyedül. 

     Ma, mikor egy nem betervezett főzést kellett hirtelen felindulásból elkövetnem, akkor áldoztam be a nemrég vásárolt cukkiniket a cél érdekében. Persze egyébként is ez lett volna a sorsuk, de most kicsit előbbre hoztuk a végjátékot. Az igazat megvallva, én annyira nem vagyok a zöldségekért oda, de a rántott cukkinit kifejezetten szeretem.

     Egyetlen gondom van vele, mint minden rántott étellel, hogy panírozni kell, és aztán még ki is sütögetni. De ma volt időm és lehetőségem, hát nekiálltam elkészíteni. Miközben nagyban már sült a második adag, akkor morfondíroztam magamban, hogy de vajh' miért is nem szeretem ezt a folyamatot én?

     Aztán arra jutottam, hogy valamiért sajnálom rá az időt. Valahová máshová kéne mennem, vagy mást kéne csinálnom? Mi lehet annál fontosabb, mint hogy itt és most, épp a cukkinikat panírozom, és sütöm ki magunknak? Te szoktál így érezni, érzed azt, hogy állandóan rohansz valahová? Hogy épp ott, épp abban az időben annyi mást szeretnél csinálni, és nem azt, amit épp csinálsz?

     Miközben sült az a bizonyos második adag (és aztán még kettő), az első adagból már lehetett kóstolgatni. Na, az volt az a pillanat, amikor már nem akartam sehová sem rohanni, hanem csak ízlelgetni a frissen kisült kedvencemet, és örültem, hogy rászántam magam.

     Örültem, hogy megvettem korábban a cukkiniket. Örültem, hogy volt otthon liszt és panírmorzsa, és tojás. Örültem, hogy épp közbejött valami, és hamarabb kellett főznöm, mint terveztem. Örültem, hogy megtehetem. Örültem, hogy nem csak magamnak, de páromnak is készíthetek ételt. Örültem a frissen sült cukkini illatának. Örültem, hogy éppen ott és éppen azt csinálhatom. 

     Hát azt hiszem, ez az út vezet a teljes élethez, az életörömhöz, a dolgok másképp látásához. Máskor is előveszem ezt a receptet...;)

     Te mit főzöl legközelebb? Gondolom, a rántott cukkini receptjét nem kell leírnom...:) De majd elfelejtettem, ismered a "rántott tojást"? Amikor bármilyen "rántott-félét" készítesz, és megmarad egy kis fűszeres tojás, egy kis liszt, egy kis zsemlemorzsa, keverd őket össze, és süsd ki! Kár lenne kihagyni, én imádom! (Köszi Anyu!)

K-H Zs

1shot_20150708_161527.jpg

Szólj hozzá

öröm kérdés recept rohanás briliáns