2015. júl 20.

Hatalmas szív és empátia

írta: Briliáns
Hatalmas szív és empátia

Mikor vele először “találkoztam”, nem tudtam róla semmit, sem az életéről, sem a körülményeiről, sem az előzményeiről. Egy csoportjában (a nagy közösségi oldalon) lettem tag, még csak nem is önszántamból.

 

    De maradtam, mert a csoportjában szétnézve egy olyan helyen, közösségben találtam magam, ami nagyon az elveim szerint való volt, akkor még viszonylag kis taglétszámmal. A szövetség ott arról szól, hogy segítsük egymást információkkal első kézből, munkahelyek és munkaerő találására. Mivel nekem is volt rengeteg munkát kereső ismerősöm, és külön kaptam is ennek kapcsán hírleveleket, nem okozott gondot, hogy azokat az információkat másokkal is megosszam. Így kezdődött a mi barátságunk.

 

    Mivel látta a csoportjában való aktivitásomat, megkért, hogy segítsek azt felügyelni, és rendezettebbé, átláthatóbbá tenni. Annyira megragadott a csoportjának egyedisége és eredeti ötlete, hogy örömmel töltöttem órákat a feladattal. A munkám, majd a másodállásom mellett is.

 

    Ő azért alapította a csoportot, mert segíteni akart, mert egy olyan világról álmodik, ahol mindenkinek van munkája, ahol a családok nem félnek a holnaptól, és ahol talán még az is megoldható, hogy kéz kezet mos alapon, nem is fizetésért dolgoznánk, hanem valamiféle cserekereskedelem jelleggel segítségért segítség lenne a fizetség. Tudom, túl utópisztikus álomnak hangzik. De hidd el nekem, ha ismernéd őt, és a lelkesedését, elhinnéd azt is, hogy ez is megvalósítható! Láthattam, hogyan teszi mások érdekeit a sajátjai elé, hogyan próbál mindenkin segíteni, és nem csak a csoportján belül.

 

    Az évek alatt hatalmassá nőtt a csoportja, és sokszor kapott arról is visszajelzést, hogy a csoport kell, és működik. És mindez nem lehetett volna működőképes nélküle. A háttérben nagyon sokszor folytat magánbeszélgetéseket, ha valakit igazán nehéz helyzetben talál. Folyamatosan tájékozódik és kutat a lehetőségek után, hogyan adhatna még többet, és még többet. Ráadásul, még nagyon sok, más típusú közösséget szervezett meg azóta. Miközben ő maga is dolgozni jár, 3 szép gyereket nevel, és párkapcsolatban él. Néha úgy érzem, erején felül is teljesít.

 

    Őszintén? Kevés olyan emberrel találkoztam az életemben, mint ő! Rengeteget megtudtam a múltjáról, a jelenéről, az elveiről, a vágyairól, terveiről. Sokan a helyében már rég feladták volna, de ő nem teszi! Folyamatosan romantikus álmokat sző a (valljuk be, jelenleg kivitelezhetetlen) tökéletes életről, ahol ember embernek nem farkasa. Ahol a kéz, ami feléd nyúl, felemel, és nem megpofoz. Ahol a te örömödnek mások is veled örülnek. Csak azt mondhatom, több ilyen ember kellene a kis világunkban! Tudjuk-e követni a példáját?


K-H Zs

Szólj hozzá

barátság valóság szeretet esetek Értékes